2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه قیمت امروز ماشین بوق
حذف در پنل کاربری [X]
آموزش کانال تلگرام-بیستکا

آمار فروشگاه

افراد آنلاین : 1 نفر
بازديد امروز : 1
بازديد ديروز : 0
كل بازديدها : 784

دیگر امکانات

ساخت کانال از جمله راه ها برای شروع درآمد اینترنتی است. برای یادگیری تمامی ترفندهای لازم برای یک ادمین کانال است که شما میتوانید برای یادگیری آن با پنل تبلیغات بیستکا همراه باشید.

کانال تلگرام چیست؟

کانال چیزی شبیه به یک خبر نامه است و بیشتر برای افرادی مفید است که نیازی به تعامل دو طرفه با مخاطب ندارند و فقط می خواهند پیام ها را به اشتراک بگذارند. اعضای کانال می توانند پیش از پیوستن به آن، می توانند محتواهای منتشر شده در آن را مشاهده کنند و سپس در آن عضو شوند. کانال های تلگرام به حدی محبوب شده اند که علاوه بر کانال هایی با محتواهای سرگرمی، بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک، فروشگاه ها و برنامه های تلویزیونی نیز از این ابزار برای اطلاع رسانی یا خرید و فروش استفاده می کنند.

مزایای کانال های تلگرام نسبت به گروه ها

کانال های تلگرام علاوه بر اینکه از نظر ظاهری کاملا با گروه ها تفاوت دارند، چند مزیت دیگر نیز نسبت به آن دارند.

۱. مشاهده تعداد افرادی که پیام را خوانده اند

در گروه ها نمی توانید ببینید که چند نفر پیام شما را مشاهده کرده اند اما در کانال ها تعداد کاربرانی که پست ها را مشاهده کرده اند در پایین هر پست نمایش داده می شود.

۲. کانال های عمومی و خصوصی

شما می توانید کانالی ایجاد کنید که خصوصی باشد و فقط افرادی که لینک را برای آن ها ارسال می کنید می توانند عضو کانال شوند. یا می توانید کانال عمومی ایجاد کنید که در این صورت هر کاربری که کانال شما را پیدا کند می تواند عضو آن شود.

۳. عدم ارسال پیام عضویت یا خروج از کانال

در کانال ها اگر کسی به کانال تلگرام اضافه شود یا کسی از کانال خارج شود پیامی نمایش داده نمی شود.

۴. غیر قابل مشاهده بودن اعضا

در کانال های تلگرام، اطلاعات پروفایل اعضا مشخص نیستند و امنیت و حریم شخصی آن ها کاملا رعایت می شود و هیچ مزاحمتی برای هیچ یک از کاربران ایجاد نمی شود.

۵. عدم محدودیت در تعداد اعضا

در کانال های تلگرامی بر خلاف گروه ها، محدودیتی در تعداد اعضا وجود ندارد و به این دلیل مورد استقبال در تبلیغات تلگرام هستند.

آموزش گروه تلگرام نیز از جمله موارد ضروری برای ادمین کانال است که میتوانند از طریق پنل بیستکا تمامی این ها را فراگیرند. همچنین برای یادگیری ترفندهای کانال تلگرام میتوانید به بخش وبلاگ بیستکا مراجعه نمایید تا بتوانید با این ترفندها یک کانال میلیونی داشته باشید.

نسخه اندروید

ساخت کانال تلگرام در اندروید

۱ ) برای ساخت کانال پس از ورود به تلگرام، روی ۳ خط بالا و سمت چپ کلیک کنید تا وارد صفحه جدید شوید.

ساخت کانال در تلگرام

۲ ) در صفحه جدید، گزینه New Channel را انتخاب کنید.

همه چیز درباره کانال تلگرامی و اموزش تلگرام

۳ ) حالا باید گزینه Create Channel را انتخاب کنید. در این صفحه توضیحی درباره کانال نیز نوشته شده است: کانال ابزاری جدید برای به اشتراک گذاشتن پیام هایتان با تعداد زیادی از مخاطبان است.

کانال تلگرام

۴ ) نام کانال خود را در صفحه جدید بنویسید. در بخش Description می توانید توضیحاتی درباره کانال خود بنویسید. تصویر کانال خود را نیز در این بخش انتخاب کنید. نوشتن توضیحات اختیاری است و الزامی برای آن وجود ندارد. پس از انتخاب نام و توضیحات، باید تیک بالا و سمت راست صفحه را انتخاب کنید تا اطلاعات ذخیره شوند.

ایجاد کانال در تلگرام

۷ ) حالا می توانید نوع کانالتان را انتخاب کنید. اگر می خواهید افراد ناشناس به راحتی با جستجوی کانالتان آن را پیدا کنند، گزینه Public Channel را انتخاب کنید. اما اگر می خواهید فقط افرادی که خودتان دعوت می کنید عضو کانال شوند، گزینه Private Channel را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه لینکی برای کانالتان به شما نمایش داده می شود. می توانید این لینک را کپی کنید و آن را برای هر کسی که دوست دارید ارسال کنید.

کانال خصوصی و عمومی

۸ ) حالا تیک بالا و سمت راست صفحه را انتخاب کنید تا این اطلاعات ذخیره شوند.

فرق کانال خصوصی و عمومی

۹ ) حالا از بین مخاطبانتان می توانید اعضای کانالتان را انتخاب کنید. شما باید اعضای کانالتان را به ۲۰۰ نفر برسانید. پس از آن دیگر اضافه کردن اعضای کانالتان به عهده اعضای کانالتان است. سعی کنید افرادی را از بین مخاطبانتان انتخاب کنید که می دانید محتوای این کانال برای آن ها جذاب است تا در کانال شما باقی بمانند و آن را ترک نکنند. اضافه کردن چندباره یک مخاطب تاثیری روی ماندن آن ها در گروه ندارد. پس از انتخاب اعضای کانال گزینه Next را انتخاب کنید.

حالا تیک بالا و سمت راست صفحه را انتخاب کنید. کانال شما اکنون فعال است.

چگونه در تلگرام کانال بسازم

join شدن به کانال و عضو شدن در کانال تلگرام با اندروید

برای پیوستن به یک کانال، چند راه وجود دارد.

۱ ) می توانید آدرس کانال خود را با استفاده از @ و به صورت yourchannelname@ بنویسید و آن را برای هر کسی که می خواهید ارسال کنید. آن ها می توانند با کلیک بر روی این متن وارد کانال شما شوند و به آن بپیوندند.چگونه به کانال جوین شوم

۱ ) وارد صفحه Telegram Channels Catalog شوید. از طریق این صفحه می توانید کانال های جدید و پر طرفدار را ببینید.

جوین شدن به کانال تلگرام

۲ ) پس از پیدا کردن کانال مورد نظرتان روی گزینه Add to کلیک کنید.

پیوستن به کانال تلگرام

۳ ) سپس صفحه جدیدی برای شما باز می شود که در آن باید بین تلگرام و برنامه های مرورگر یکی را برای باز کردن و مشاهده کانال، یکی را انتخاب کنید.

پیوستن به کانال تلگرام از سایت

۴ ) حالا کانال برای شما نمایش داده می شود و اگر محتوای آن را دوست دارید می توانید گزینه join در پایین صفحه را انتخاب کنید تا به کانال بپیوندید.

عضو شدن در کانال تلگرام

اگر می خواهید کانالتان را جایی غیر از تلگرام معرفی کنید می توانید از آدرس کانال خود که به صورت Telegram.me/yourchannelnameاستفاده کنید و آن را در وبسایت ها یا دیگر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

اضافه کردن ادمین و اد کردن ادمین در تلگرام اندوریدی

۱ ) وارد کانال خود شوید و روی نام کانال کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات شوید. سپس روی علامت تنظیمات بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید تا وارد صفحه جدید شوید.

اضافه کردن ادمین

۲ ) حالا از بین گزینه ها، Administrator را انتخاب کنید.

انتخاب ادمین جدید

۳ ) در صفحه جدید، گزینه Add administrator را انتخاب کنید.

اضافه کردن ادمین جدید برای کانال تلگرام

۴ ) از بین مخاطبین خود می توانید admin جدید را انتخاب کنید. ادمین جدید به کانال شما اضافه شد.

انتخاب ادمین جدید برای کانال تلگرام

دادن دسترسی به ادمین ها و مدیریت کانال تلگرام اندرویدی

۱ ) وارد صفحه اطلاعات گروه شده و روی نشانه تنظیمات در بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید.

دادن دسترسی به ادمین ها

۲ ) در صفحه جدید از بین گزینه ها Administration را انتخاب کنید.

تغییر دسترسی های ادمین و اموزش کانال

۳ ) از بین ادمین ها، کاربر مورد نظر را انتخاب کنید.

تغییر دسترسی های ادمین کانال تلگرام

۵ ) حالا می توانید دسترسی های ادمین را تغییر دهید. تیک آبی به معنای دسترسی ادمین به فعالیت مورد نظر و تیک قرمز به معنای عدم دسترسی اوست. این دسترسی ها شامل: تغییر اطلاعات گروه، پست کردن پیام ها، تغییر دادن پیام دیگران، حذف کردن پیام دیگران، افزودن اعضای جدید و افزودن ادمین جدید است. پس از انتخاب دسترسی ها کافیست روی تیک بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

دسترسی ها و محدودیت های ادمین کانال تلگرام

مشاهده فعالیت ادمین ها و مدیریت کانال تلگرام

۱ ) روی نام کانال کلیک کنید و وارد صفحه اطلاعات کانال شوید. روی علامت تنظیمات در بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید.

مشاهده فعالیت ادمین های کانال تلگرامی

۲ ) گزینه Recent Actions را انتخاب کنید.

فعالیت ادمین های کانال

۳ ) حالا می توانید فعالیت های ادمین ها را مشاهده کنید. اگر می خواهید فعالیت های خاصی را مشاهده کنید روی All Action در بالای صفحه کلیک کنید تا فیلتر فعالیت ها را مشخص کنید.

کانال تلگرام

حذف ادمین

۱ ) برای حذف ادمین روی نام کانال کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات گروه شوید. سپس گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.

حذف ادمین کانال تلگرام

۲ ) حالا از بین گزینه های نمایش داده شده Administrator را انتخاب کنید.

حذف ادمین های کانال تلگرام

۳ ) حالا ادمین ها برای شما نمایش داده می شود. روی نام ادمین مورد نظر کلیک کنید تا گزینه Dismiss admin نمایش داده شوید. با انتخاب این گزینه، ادمین مورد نظرتان حذف می شود.

چگونه ادمین کانال تلگرام را حذف کنم

بی صدا ( Mute ) کردن کانال

۱ ) اگر نمی خواهید برای هر پیامی که در کانال دریافت می کنید نوتیفیکیشن دریافت کنید می توانید اعلان ها را خاموش کنید. برای این کار وارد صفحه اطلاعات گروه شوید و گزینه Notification را انتخاب کنید.

بی صدا کردن نوتیفیکیشن کانال

۲ ) سپس از بین گزینه هایی که نمایش داده می شوند یکی را انتخاب کنید. هم می توانید برای مدت محدودی اعلان ها را خاموش کنید و هم می توانید برای همیشه این کار را انجام دهید.

mute کردن کانال

sign کردن پیام ها

اگر کانال شما چند ادمین دارد و میخواهید برای اعضای کانالتان مشخص باشد که کدام یک از ادمین ها پیام را به اشتراک گذاشته است، می توانید این امکان را فعال کنید.

۱ ) وارد کانال شوید و روی اسم کانال کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات شوید. روی علامت تنظیمات بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید تا چهار گزینه برای شما نمایش داده شود. گزینه Manage Channel را انتخاب کنید.

sign کردن پیام ها

۲ ) پس از نمایش گزینه های جدید، Channnel Info را انتخاب کنید. در این بخش می توانید اطلاعات مربوط به کانال را تغییر دهید.

sign کردن پیام های کانال تلگرام و ساخت کانال

۳ ) حالا امکان sign Messages را فعال کنید. با این کار پست های کانال، با نام ادمینی که آن را منتشر کرده نمایش داده می شوند.

sign کردن پیام ها در کانال تلگرام

بن کردن اعضای کانال و بلاک کردن اعضا در تلگرام

۱ ) روی نام کانال کلیک کنید تا وارد صقحه اطلاعات مربوط به گروه شوید. روی علامت تنظیمات در بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید. سپس گزینه Manage Channnel را انتخاب کنید.

بن کردن اعضای کانال تلگرام

۲ ) حالا گزینه Black List را انتخاب کنید. کاربرانی که در این لیست قرار می گیرند، نه تنها از کانال حذف می شوند بلکه دیگر نمی توانند عضو کانال شوند مگر اینکه یکی از ادمین ها آن ها را به کانال اضافه کند.

محدود کردن اعضای کانال در تلگرام

۳ ) حالا گزینه Ban User را انتخاب کنید.

بن کردن کاربران در کانال تلگرام

خروج از کانال تلگرامی و لیو دادن

۱ ) وارد کانال مورد نظرتان شوید و روی نام کانال کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات کانال شوید. در صفحه جدید گزینه Leave Channel را انتخاب کنید تا از کانال خارج شوید.

خروج از تلگرام

نسخه iOS تلگرامی

ساخت کانال تلگرام در آیفون

۱ ) برای ساخت کانال تلگرام در آیفون خود، وارد تلگرام شوید و روی علامت ایجاد پیام جدید که در بالا و سمت راست صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

ساخت کانال در تلگرام در آیفون

۲ ) در صفحه جدید گزینه New Channel را انتخاب کنید.

ایجاد کانال در تلگرام نسخه ios

۳ ) توضیحاتی درباره کانال به شما نمایش داده می شود: کانال ابزاری جدید برای به اشتراک گذاشتن پیام هایتان با تعداد زیادی از مخاطبان است. Create Channel را انتخاب کنید.

کانال های تلگرامی

۴ ) حالا می توانید نام کانال خود و تصویر آن را انتخاب کنید و توضیحاتی را در مورد کانالتان بنویسید. نوشتن توضیحات، اختیاری است و الزامی برای آن وجود ندارد. پس از طی این مراحل، گزینه Next در بالا و سمت راست صفحه را انتخاب کنید.

همه چیز درباره کانال تلگرام در آیفون

۵ ) حالا باید تعیین کنید که کانال شما یک کانال خصوصی (Private) است یا یک کانال عمومی (Public). تفاوت این دو در این است که کانال های عمومی در دسترس همه کاربران تلگرام قرار دارند و می توانند با جستجوی نام کانال، آن را پیدا کنند و عضو کانال شوند اما کانال های خصوصی در دسترس همه قرا ندارند و فقط کاربرانی که شما آن ها را عضو کانال می کنید یا لینک را برای آن ها ارسال می کنید می توانند به کانال شما بپیوندند. ساخت لینک کانال عمومی تلگرام، یکی از ترفندهای تلگرام برای تبلیغ کانال می باشد.

فرق کانال خصوصی و کانال عمومی

۶ ) اگر می خواهید کانال شما عمومی باشد، می توانید لینکی را برای کانال خود انتخاب کنید. در مرحله ساخت لینک تلگرام، این لینک بررسی می شود و اگر کانالی با این لینک موجود نبود به عنوان لینک کانال شما انتخاب می شود. پس از انتخاب لینک، گزینه Next را انتخاب کنید.

تفاوت کانال خصوصی و عمومی

۷ ) اگر می خواهید کانالتان خصوصی باشد با انتخاب گزینه Private، لینک کانال شما تعیین می شود و می توانید این لینک را کپی کنید و با افرادی که می خواهید، به اشتراک بگذارید. پس از تعیین نوع کانال گزینه Next در بالا و سمت راست راست را انتخاب کنید.لینک کانال خصوصی

۸ ) حالا باید اعضای کانالتان را انتخاب کنید. ۲۰۰ عضو اول کانال را باید خودتان به کانال اضافه کنید و پس از آن دیگر اعضا می توانند کانال را به دیگران معرفی کنند و دیگر نیازی نیست شما عضو جدید اضافه کنید. سعی کنید افرادی را از بین مخاطبانتان انتخاب کنید که می دانید محتوای این کانال برای آن ها جذاب است تا در کانال شما باقی بمانند و آن را ترک نکنند. اضافه کردن چندباره یک مخاطب تاثیری روی ماندن آن ها در گروه ندارد. پس از انتخاب اعضای کانال گزینه Next را انتخاب کنید.

اعضای کانال تلگرامی

حالا کانال شما ساخته شده است و می توانید محتوای مورد علاقه خود را در آن به اشتراک بگذارید.

join شدن به کانال تلگرام و ساخت اکانت تلگرام

برای join شدن به کانال تلگرام چندین راه وجود دارد:

۱ ) وارد صفحه Telegram Channels Catalog شوید. از طریق این صفحه می توانید وارد کانال های جدید و پر طرفدار را ببینید.

جوین شدن به کانال تلگرام

پس از پیدا کردن کانال مورد نظرتان روی گزینه Add to کلیک کنید.

پیوستن به کانال تلگرام

سپس صفحه جدیدی برای شما باز می شود که در آن باید بین تلگرام و برنامه های مرورگر یکی را برای باز کردن کانال انتخاب کنید.

پیوستن به کانال تلگرام از سایت

حالا کانال برای شما نمایش داده می شود و اگر محتوای آن را دوست دارید می توانید گزینه join در پایین صفحه را انتخاب کنید تا به کانال بپیوندید.

غضو شدن در کانال تلگرام

۲ ) می توانید نام کانال را با استفاده @ به صورت yourchannelname@ برای کسی ارسال کنید یا آن را در بخش جستجوی چت ها search کنید. سپس روی نام کانال کلیک کنید تا صفحه کانال برای شما باز شود.

جوین شدن به کانال تلگرامی در ios

پس از ورود به کانال کافیست روی join در پایین صفحه کلیک کنید تا عضو کانال شوید.

جین شدن به کانال تلگرامی در آیفون

اگر می خواهید کانالتان را جایی غیر از تلگرام معرفی کنید می توانید از آدرس کانال خود که به صورت Telegram.me/yourchannelnameاستفاده کنید و آن را در وبسایت ها یا دیگر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

اضافه کردن ادمین به کانال و مدیریت کانال تلگرام

۱ ) وارد کانال شوید و روی تصویر کانال کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات مربوط به گروه شوید. در این صفحه گزینه Admins را انتخاب کنید.

اضافه کردن ادمین به کانال تلگرام در آیفون

۲ ) در صفحه جدید Add Admin را انتخاب کنید.

انتخاب ادمین جدید برای کانال تلگرام در آیفون

۳ ) حالا می توانید از بین اعضای کانال ادمین مورد نظرتان را انتخاب کنید.

انتخاب ادمین جدید برای ios

۴ ) می توانید دسترسی های ادمین جدید را محدود کنید. دسترسی ها یا محدودیت ها شامل: تغییر اطلاعات گروه، پست کردن پیام ها، ویرایش پیام ها، حذف پیام ها، اضافه کردن اعضای جدید، اضافه کردن ادمین جدید. پس از تعیین دسترسی ها گزینه Done در بالا و سمت راست صفحه را انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شود.

دسترسی های ادمین جدید در کانال تلگرام در آیفون

sign کردن پیام ها

اگر کانال شما چند ادمین دارد و میخواهید برای اعضای کانالتان مشخص باشد که کدام یک از ادمین ها پیام را به اشتراک گذاشته است، می توانید این امکان را فعال کنید.

۱ ) وارد کانال شوید و روی تصویر کانال کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات مربوط به گروه شوید.

sign کردن پیام ها در کانال تلگرام در آیفون

۲ ) گزینه Edit در بالا و سمت راست صفحه را انتخاب کنید. حالا Sign Messages را فعال کنید تا به رنگ سبز در آید. از این پس پیام هایی که در کانال منتشر می شوند با نام ادمینی که آن را در کانال قرار داده منتشر می شوند.

ساین کردن پیام ها در کانال تلگرام

دادن دسترسی به ادمین ها در تلگرام آیفون

اگر می خواهید دسترسی ها یا محدودیت های جدیدی برای ادمین کانال خود تعیین کنید کافیست وارد کانال شوید، روی تصویر کانال کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات مربوط به گروه شوید. در این صفحه گزینه Admins را انتخاب کنید.

دادن دسترسی به ادمین ها در کانال تلگرام در آیفون

۲ ) حالا روی نام ادمین مورد نظر کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به او برای شما نمایش داده شود. حالا می توانید دسترسی های ادمین مورد نظرتان را تغییر دهید.

تغییر دسترسی های ادمین کانال تلگرام در آیفون

مشاهده فعالیت ادمین ها در تلگرام IOS و اختیارات ادمین کانال تلگرام

۱ ) روی عکس کانال کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات شوید. در این صفحه گزینه Admins را انتخاب کنید.

مشاهده فعالیت ادمین ها در کانال تلگرام

۲ ) در صفحه جدید، گزینه Recent Actions را انتخاب کنید. هر فعالیتی که هر یک از ادمین های کانال انجام داده اند برای شما نمایش داده می شود.

مشاهده فعالیت ادمین ها در کانال تلگرام در آیفون

۳ ) همانطور که در تصویر مشاهده می کنید همه فعالیت ها برای شما نمایش داده می شود. اگر می خواهید فعالیت خاصی، یا فعالیت یک یا چند ادمین را مشاهده کنید می توانید گزینه All Actions در بالای صفحه را انتخاب کنید.

فعالیت های ادمین ها در کانال تلگرام

۴ ) حالا می توانید تعیین کنید که چه فعالیت هایی را می خواهید مشاهده کنید یا فعالیت های کدام ادمین مد نظر شماست. پس از انتخاب فیلتر مورد نظرتان، گزینه Done در بالا و سمت راست صفحه را انتخاب کنید.

فیلتر های فعالیت ادمین ها در کانال تلگرام

حذف ادمین کانال

۱ ) روی تصویر کانال کلیک کنید و پس از ورود به صفحه اطلاعات، وارد بخش Admins شوید.

حذف ادمین کانال تلگرام در آیفون

۲ ) پس از ورود به صفحه Admins، برای حذف ادمین می توانید کاربر مورد نظر را به سمت چپ بکشید تا گزینه Delete برای شما نمایش داده شود. با انتخاب آن می توانید ادمین مورد نظرتان را حذف کنید.

چگونه ادمین کانال تلگرام را حذف کنم

بن کردن اعضای کانال و بلاک کردن اعضا در تلگرام IOS

۱ ) روی تصویر کانال کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات شوید. سپس در صفحه جدید، گزینه Black List را انتخاب کنید.

بن کردن اعضای کانال تلگرام در آیفون

۲ ) حالا گزینه Add Members را انتخاب کنید تا اعضای کانال برای شما نشان داده شوند. از بین اعضای کانال می توانید عضوی را که میخواهید محدود کنید انتخاب کنید. با بن کردن، کاربر از کانال حذف می شود و دیگر نمی توانید عضو کانال شود مگر اینکه یکی از ادمین ها او را اضافه کند.

محدود کردن اعضای کانال تلگرام در آیفون

بی صدا ( Mute ) کردن کانال تلگرام در ios

دو راه برای بی صدا کردن نوتیفیکیشن های کانال وجود دارد.

۱ ) در صفحه چت های تلگرام، کانال را به سمت چپ بکشید. ۳ گزینه برای شما نمایش داده می شود. گزینه Mute که به رنگ نارنجی است را انتخاب کنید.

بی صدا کردن نوتیفیکیشن کانال تلگرام

۲ ) در صفحه اطلاعات مربوط به کانال، گزینه Notification را انتخاب کنید.

mute کردن کانال تلگرام

حالا می توانید محدودیت زمانی این بی صدا کردن را تعیین کنید. اگر می خواهید کانال را برای همیشه بی صدا کنید گزینه Disabled را انتخاب کنید تا دیگر نوتیفیکیشنی برای شما نمایش داده نشود.

میوت کردن نوتیفیکیشن کانال تلگرام

حذف کانال تلگرام و دلیت کردن تلگرام IOS

اگر می خواهید کانال خود را حذف کنید، وراد کانال شوید و روی تصویر کانال کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات شوید.

حذف کانال تلگرام در آیفون

۲ ) سپس گزینه Edit در بالا و سمت راست صفحه را انتخاب کنید. در صفجه جدید گزینه Delete Channel، به رنگ قرمز در پایین صفحه، را انتخاب کنید تا کانال حذف شود.

چگونه کانال تلگرام را حذف کنم

خروج از کانال تلگرام

۲ راه برای خروج از کانال وجود دارد:

۱ ) می توانید در صفحه چت تلگرام، کانال مورد نظر را به سمت چپ بکشید و گزینه Delete به رنگ قرمز را انتخاب کنید تا کانال برای شما حذف شود.

خروج از کانال تلگرام

۲ ) می توانید وارد کانال شوید، روی تصویر کانال کلیک کنید و در صفحه اطلاعات، گزینه Leave Channel را انتخاب کنید.

چگونه از کانال تلگرام خارج شوم

نسخه دسکتاپ تلگرام

ساخت کانال در کامپیوتر

در نسخه دسکتاپ تلگرام، برای ساخت کانال روی ۳ خط بالا و سمت چپ صفحه، مربوط به ایجاد پیام جدید، را باز کنید.

ایجاد کانال در تلگرام نسخه دسکتاپ

۲ ) گزینه New Channel را انتخاب کنید.

ایجاد کانال تلگرام در کامپیوتر

۳ ) حالا می توانید نام، تصویر و توضیحات کانال خود را قرار دهید. نوشتن توضیحات الزامی نیست.

ساخت کانال در تلگرام در دسکتاپ

۴ ) حالا باید تعیین کنید که کانال شما یک کانال خصوصی (Private) است یا یک کانال عمومی (Public). تفاوت این دو در این است که کانال های عمومی در دسترس همه کاربران تلگرام قرار دارند و می توانند با جستجوی نام کانال، آن را پیدا کنند و عضو شوند. اما کانال های خصوصی در دسترس همه نیست و فقط کاربرانی که شما آن ها را عضو کانال می کنید یا لینک را برای آن ها ارسال می کنید می توانند به کانال شما بپیوندند.

ساخت کانال تلگرامی در کامپیوتر

اگر کانال شما یک کانال عمومی است، خودتان می توانید برای آن یک لینک انتخاب کنید. اگر کانالی با این لینک وجود داشته باشد تلگرام به شما امکان انتخاب این لینک را نمی دهد اما اگر کانالی با این لینک نبود می توانید آن را انتخاب کنید. اگر کانال شما خصوصی باشد، لینکی برای شما نمایش داده می شود و می توانید آن را برای افرادی که می خواهید ارسال کنید.

join شدن به کانال و ادد شدن به کانل تلگرام کامپیوتر

اگر می خواهید در کانالی عضو شوید چند راه وجود دارد:

۱ ) وارد صفحه Telegram Channels Catalog شوید. از طریق این صفحه می توانید وارد کانال های جدید و پر طرفدار را ببینید.

جوین شدن به کانال تلگرام

پس از پیدا کردن کانال مرود نظرتان روی گزینه Add to کلیک کنید.

پیوستن به کانال تلگرام

سپس صفحه جدیدی برای شما باز می شود که در آن باید بین تلگرام و برنامه های مرورگر یکی را برای باز کردن کانال انتخاب کنید.

پیوستن به کانال تلگرام از سایت

حالا کانال برای شما نمایش داده می شود و اگر محتوای آن را دوست دارید می توانید گزینه join در پایین صفحه را انتخاب کنید تا به کانال بپیوندید.

غضو شدن در کانال تلگرام

۲ ) می توانید نام کانال را با استفاده @ به صورت yourchannelname@ برای کسی ارسال کنید یا آن را در بخش جستجوی چت ها search کنید. سپس روی نام کانال کلیک کنید تا صفحه کانال برای شما باز شود.

جوین شدن به کانال تلگرام در نسخه دسکتاپ

اگر می خواهید کانالتان را جایی غیر از تلگرام معرفی کنید می توانید از آدرس کانال خود که به صورت Telegram.me/yourchannelnameاستفاده کنید و آن را در وبسایت ها یا دیگر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

اضافه کردن ادمین و مدیریت کانال تلگرام

۱ ) روی نام کانال کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات شوید. در این صفحه روی ۳ نقطه بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید تا ۴ گزینه برای شما نمایش داده شود. گزینه Manage Channel را انتخاب کنید.

اضافه کردن ادمین به کانال تلگرام در نسخه دسکتاپ

۲ ) حالا از بین گزینه هایی که برای شما در صفحه جدید نمایش داده می شوند، روی Administrator کلیک کنید تا بتوانید ادمین جدید را انتخاب کنید.

انتخاب ادمین جدید در کانال تلگرام در کامپیوتر

۳ ) حالا Add Administrator در پایین و سمت چپ صفحه را انتخاب کنید.

اضافه کردن ادمین جدید به کانال تلگرام

۴ ) از بین اعضای کانال، ادمین جدید را انتخاب کنید.

ادمین جدید کانال تلگرام

۵ ) بعد از انتخاب ادمین، باید دسترسی ها یا محدودیت های او را تعیین کنید. این موارد شامل:

تغییر اطلاعات کانال، به اشتراک گذاری یا پست کردن پیام ها، ویرایش پیام های دیگران، حذف پیام های دیگران، اضافه کردن عضو جدید، اضافه کردن ادمین جدید. پس از انتخاب محدودیت ها و دسترسی ها، روی Save کلیک کنید.

تعیین دسترسی های ادمین جدید در کانال تلگرام

دادن دسترسی به ادمین ها و مدیریت دسترسی کانال

به هنگام انتخاب ادمین جدید می توانید دسترسی های او را تغییر دهید اما اگر این کار را انجام نداده اید یا می خواهید تغییراتی در آن ها اعمال کنید در مدیریت حرفه ای کانال تلگرام به منظور کنترل تبلیغات تلگرام و کنترل محتوا دسترسی ادمین ها بسیار مهم است. برای تعیین سطح دستری می توانید از روش زیر استفاده کنید.

۱ ) روی نام کانال کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات گروه شوید. سپس روی ۳ نقطه بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید تا ۴ گزینه برای شما نمایش داده شود. از بین گزینه ها روی Manage Channel کلیک کنید.

دادن دسترسی به ادمین ها

۲ ) سپس از بین گزینه هایی که نمایش داده می شود، گزینه Administrator را انتخاب کنید.

تغییر دسترسی ادمین های کانال تلگرام

۳ ) حالا از بین ادمین های کانال، روی یکی از آن ها کلیک کنید تا بتوانید دسترسی های مربوط به او را تغییر دهید.

دسترسی های ادمین کانال تلگرام را چگونه عوض کنم

مشاهده فعالیت ادمین ها و اختیارات ادمین کانال تلگرام

۱ ) برای مشاهده فعالیت ادمین ها، روی نام کانال کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات کانال شوید. در این صفحه روی علامت ۳ نقطه بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید تا ۴ گزینه برای شما نمایش داده شود. Manage Channel را انتخاب کنید.

مشاهده فعالیت ادمین ها در کانال تلگرام در دسکتاپ

۲ ) حالا از بین موارد نمایش داده شده، گزینه Recent Action را انتخاب کنید.

فعالیت ادمین ها در کانال تلگرام در کامپیوتر

۳ ) همه فعالیت های ادمین ها برای شما نمایش داده می شود. اگر می خواهید فعالیت های خاصی را مشاهده کنید یا فعالیت های مربوط به یک ادمین خاص برای شما نمایش داده شود، گزینه Filter در بالا و سمت راست را انتخاب کنید.

فعالیت ادمن های کانال تلگرام را چگونه مشاهده کنم

۴ ) حالا می توانید فیلتر های خود را مشخص کنید. پس از انتخاب فیلتر ها، روی گزینه Save در پایین و سمت راست صفحه کلیک کنید.

فیلتر های مشاهده فعالیت ادمین های کانال تلگرام

حذف ادمین کانال در کامپیوتر

۱ ) روی نام کانال کلیک کنید و وارد صفحه اطلاعات مربوط به کانال شوید. روی ۳ نقطه بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید تا ۴ گزینه برای شما نمایش داده شود. گزینه Manage Channel را انتخاب کنید.

حذف ادمین کانال تلگرام

۲ ) در صفحه جدید روی گزینه Administrator کلیک کنید.

چگونه ادمین کانال تلگرام را حذف کنم

۳ ) حالا برای حذف ادمین کافیست گزینه Remove را انتخاب کنید.

حذف ادمین کانال تلگرام در کامپیوتر

بی صدا ( Mute ) کردن کانال در کامپیوتر

۱ ) برای بی صدا کردن کانال کافیست روی نام کانال کلیک کنید و وارد صفحه اطلاعات شوید. حالا گزینه Notification را غیر فعال کنید.

بی صدا کردن کانال تلگرام در کامپیوتر

۲ ) همچنین می توانید در صفحه چت های تلگرام روی نام کانال، کلیک راست کنید و گزینه Disable Notification را انتخاب کنید.

خاموش کردن نوتیفیکیشن ها در کانال تلگرام در دسکتاپ

سپس می توانید مدت زمان بی صدا کردن کانال را انتخاب کنید. می توانید برای همیشه این کانال را بی صدا کنید.

چگونه کانال تلگرام را میوت کنم

بن کردن اعضای کانال و بلاک کردن اعضای در تلگرام کامپیوتر

۱ ) روی نام کانال کلیک کنید و وارد صفحه اطلاعات شوید. سپس روی ۳ نقطه بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید و گزینه Manage Channel را انتخاب کنید.

بن کردن اعضای کانال تلگرام در کامپیوتر

۲ ) سپس از بین گزینه هایی که در صفحه نمایش داده شده، گزینه Banned Users را انتخاب کنید.

بن کردن اعضای کانال تلگرام در کامپیوتر

۳ ) حالا در صفحه جدید، گزینه BAN USER در پایین و سمت چپ صفحه را انتخاب کنید.

محدود کردن کاربران کانال تلگرام در کامپیوتر

۴ ) حالا می توانید از بین اعضای کانال، کاربری را که می خواهید محدود کنید، انتخاب کنید. با بن کردن، کاربر از کانال حذف می شود و دیگر نمی تواند در آن عضو شود مگر اینکه یکی از ادمین ها او را به کانال اضافه کند.

بن کردن یا محدود کردن اعضای کانال تلگرام

Sign کردن پیام ها

با فعال کردن این امکان، پست های کانال با نام ادمینی که آن را منتشر کرده نمایش داده می شوند.

۱ ) روی نام کانال کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات مربوط به کانال شوید. سپس روی ۳ نقطه بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید و از بین ۴ گزینه نمایش داده شده Manage Channel را انتخاب کنید.

ساین کردن پیام ها

۲ ) سپس گزینه Channel Info را انتخاب کنید.

sign کردن پیام ها در کانال تلگرام در کامپیوتر

۳ ) حالا در صفحه جدید امکان Sign Messages را فعال کنید. از این پس پست های کانال، با نام ادمینی که آن را منتشر کرده نمایش داده می شوند.

ساین کردن پیام های کانال تلگرام

حذف کانال و پاک کردن کانال تلگرام در کامپیوتر

۱ ) روی نام کانال کلیک کنید و وارد صفحه اطلاعات مربوط به کانال شوید. روی ۳ نقطه بالا و سمت چپ صفحه کلیک کنید. از بین گزینه ها، Manage Channel را انتخاب کنید.

حذف کانال تلگرام در کامپیوتر

۲ ) حالا از بین گزینه های نمایش داده شده، گزنیه Channel Info را انتخاب کنید.

چگونه کانال تلگرام را حذف کنم

۳ ) در صفحه جدید، روی Delete Channel کلیک کنید.

Delete channel

خروج از کانال تلگرام کامپیوتر

۱ ) روی نام کانال کلیک کنید و وارد صفحه اطلاعات شوید. در این صفحه گزینه Leave Channel را انتخاب کنید.

خروج از کانال تلگرام در کامپیوتر و اموزش تلگرام